O mazání prací ze systému je nově možné žádat přímo, odpadá tak nutnost komunikace instruktorů s centrální podporou a pozdější žádosti na helpdesk Turnitinu, akce by se tak měla výrazně zrychlit.
Nový proces:
Deleting work from the system can now be requested directly, eliminating the need for instructors to communicate with Central Support and later requests to the Turnitin helpdesk, which should speed up the process considerably. New process:
- instruktor zjistí, že je třeba smazat soubor,
- přímo v příslušném úkolu je možnost „zažádat o smazání“,
- do 30 minut se vygeneruje příslušná žádost,
- máme možnost žádost schválit nebo odmítnout,
- v případě odmítnutí již není možné žádost na daný dokument podat znovu,
- v případě schválení je dokument okamžitě vyřazen z porovnávání, do 30 dnů je možno toto rozhodnutí změnit a dokument „zachránit“.
Deleting work from the system can now be requested directly, eliminating the need for instructors to communicate with Central Support and later requests to the Turnitin helpdesk, which should speed up the process considerably. New process:
- Instructor determines that a file needs to be deleted,
- directly in the assignment there is an option to „request deletion“,
- within 30 minutes the request is generated,
- we have the option to approve or reject the request,
- in case of rejection it is no longer possible to resubmit a request for the document,
- in case of approval the document is immediately removed from the comparison, within 30 days this decision can be reversed and the document „saved“.
Please note that this is still just a corrective tool that should not be abused! Deleting work is not a standard procedure. At the same time, if a report has already been generated via SIS, it is too late to delete thesis drafts from Turnitin. Everything needs to be solved in a timely manner and the best way to insert the concepts of the final thesis is to use the procedure described in the manuals.