Facebookrssyoutube
A
A

Ústřední knihovna Univerzity Karlovy

Odstávka systémů knihoven UK

Od večerních hodin pátku 11.07. do neděle 13.07. včetně proběhne z důvodů migrace serverů odstávka systémů knihoven:

Uvedené systémy nebudou v tuto dobu k dispozici.

Pro uživatele knihovních služeb to znamená:

  • Systémy UKAŽ a Portál elektronických zdrojů nebudou v provozu
    • Portál e-zdrojů bude dočasně nahrazen seznamem odkazů do předplacených databází (viz níže)
  • Nepůjdou vyhledávat dokumenty (tištěné ani elektronické)
  • Nepůjdou zadávat rezervace
  • Nepůjdou prodlužovat výpůjčky (žádná výpůjčka v termínu odstávky nekončí)
  • Nebude k dispozici uživatelské konto
  • Nepůjde přistupovat k e-zdrojům prostřednictvím UKAŽ a Portálu e-zdrojů
  • Nepůjde si zadat přihlášku ke knihovním službám
  • Nebudou fungovat tlačítka Find It @CUNI a CUNI v databázích (např. Web of Science a Google Scholar)

Dotazy k odstávce lze směřovat na email admin-alma@cuni.cz

Budu moci knihy vrátit?

Jedná se o prázdninový víkend, kdy mají knihovny UK zavřeno. Pokud to knihovna, ze které máte půjčené dokumenty, umožňuje, lze využít služeb biblioboxu.

Budu si moci prodloužit své výpůjčky?

Nikoliv. Žádná z výpůjček ale nebude končit v období 05.07. – 15.07., tedy by se nemělo stát, že po dobu odstávky bude urgentně nutné prodloužit výpůjčky. Nezapomeňte, že pokud už vám na výpůjčku nabíhá zpozdné, dny odstávky se stále počítají do dnů, kdy měl být dokument vrácen. Tak vracejte své výpůjčky včas.

Budu si moci podat přihlášku do knihoven?

Nikoliv. Vydržte s přihláškou do pondělí 14.7.2025.

Jak budu moci přistupovat k e-zdrojům, pokud ne pomocí UKAŽ nebo Portálu e-zdrojů? Někteří poskytovatelé e-zdrojů umožňují tzv. institucionální přihlášení, díky kterému můžete získat přístup k obsahu předplacenému UK i mimo UKAŽ a Portál e-zdrojů. Zpravidla jej najdete v pravém horním rohu jako Sign in via Institution nebo Institution login. Pro přístup k databázím a plnotextovým kolekcím e-knih a e-časopisů bude také možné využít Nouzový Portál e-zdrojů (odkaz zde bude zveřejněn před odstávkou). Upozorňujeme, že jde o seznam odkazů platných pouze v době odstávky; po jejím ukončení prosím opět využívejte přístup pomocí UKAŽ a Portál e-zdrojů.

Vyhledávání jednotlivých titulů nebude až do skončení odstávky možné. Pozor, pokud jste zvyklí používat Google Scholar, přístup pomocí tlačítka Find It @ CUNI nebude také fungovat.

Nejkritičtější moment pro systémy UKAŽ a Portál e-zdrojů očekáváme v sobotu.

Na koho se mám obrátit, pokud budu potřebovat pomoci s výpůjčkou?

Na knihovnu, ze které máte dokument vypůjčený. Seznam kontaktů naleznete zde.

Systémy fungují, třebaže je to po dobu odstávky. Co se stalo?

Odstávka má několik časových oken s různým dopadem. Nemůžeme bohužel garantovat přesný čas, ani to, že když systémy fungují teď, budou fungovat i za 10 minut.

Děkujeme všem našim uživatelům za trpělivost

Aktuality | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Odstávka systémů knihoven UK |

Přidejte se k nám na pozici Univerzitní specialist/ka open science pro podporu projektů OP JAK Návraty

Chcete se podílet na podpoře a rozvoji českého vědeckého prostředí? Máte zkušenosti s principy open science? Vyzkoušeli jste si už práci v týmu v akademickém prostředí? Pokud splňujete alespoň jednu z uvedených podmínek, máme pro Vás zajímavou pracovní příležitost na pozici Univerzitní specialista/specialistka open science pro podporu projektů OP JAK Návraty.

Nový kolega či kolegyně bude působit jako hlavní kontaktní osoba pro oblast open science a bude podporovat řešitelky a řešitele výzkumných grantů, kteří se po přerušení kariéry vracejí na univerzitu – například po rodičovské dovolené, dlouhodobé péči o blízkou osobu apod.

Součástí práce bude poskytování odborného poradenství, konzultací a školení v oblasti open science, a to v přímé spolupráci s výzkumnými týmy.

Co konkrétně Vás čeká?

  • zapojení do sítě univerzitních pracovníků podporujících výzkumníky a výzkumnice v jejich práci,
  • zaměření na výzkumníky a výzkumnice, kteří se vracejí do akademického prostředí,
  • organizace odborných setkání a akcí s cílem propojit výzkumné pracovníky a odborníky na open science,
  • působení jako hlavní kontaktní bod pro problematiku open science, především pro řešitele grantů v rámci programu OP JAK Návraty, https://opjak.cz/vyzvy/vyzva-c-02_24_037-navraty/,
  • kontrola naplňování požadavků poskytovatelů financí týkajících se dodržení principů open science,
  • sledování aktuálního vývoje v oblasti open science na UK a příprava podkladů a analýz pro vedení univerzity,
  • tvorba metodik, příruček a praktických návodů pro výzkumné pracovníky,
  • zajištění projektové agendy, včetně pravidelného zpracování věcných zpráv o implementaci open science v rámci projektu,
  • administrativní a organizační podpora činností týmu Centra pro podporu open science.

Ve všech uvedených oblastech budete moci čerpat ze znalostí a zkušeností týmu Centra pro podporu open science a zároveň svými schopnostmi a iniciativou přispívat k jeho dalšímu rozvoji.

Jaké požadavky byste měli splňovat:

  • vysokoškolské vzdělání,
  • znalost anglického jazyka alespoň na úrovni B2
    • prověří krátká prezentace v angličtině na zadané téma v rámci osobního pohovoru,
  • organizační a komunikační dovednosti,
  • prezentační a didaktické dovednosti (zkušenosti s lektorováním výhodou),
  • zájem o problematiku open science,
  • motivace pro další vzdělávání,
  • počítačová gramotnost (min. Microsoft Excel, PowerPoint, Word),
  • samostatnost při plnění pracovních úkolů.

Co Vám nabízíme:

  • možnost získání pracovních zkušeností na prestižním pracovišti UK, Centrum pro podporu open science, https://openscience.cuni.cz/OSCI-17.html,
  • pracovní smlouvu na plný úvazek na 1 rok (s možností prodloužení),
  • mzdu 40 000 – 60 000 Kč při plném úvazku (dle dosaženého stupně vzdělání a doložené praxe),
  • 5 týdnů dovolené a dalších 5 dnů osobního volna a rozvoje,
  • flexibilní pracovní dobu a po zkušební době možnost občasné práce z domova,
  • účast na národních i mezinárodních konferencích na téma open science,
  • pracovní notebook, příspěvek na stravné, kartu Multisport a řadu slev a výhod v univerzitních zařízeních a u partnerských organizací; detailní informace zde: https://cuni.cz/UK-9945.html,
  • přátelský pracovní kolektiv,
  • pracovní zázemí na adrese: Centrum Krystal, José Martího 2, Praha 6, nedaleko stanice metra Nádraží Veleslavín, resp. Rektorát UK, Ovocný trh 560/5, Praha 1.

První kolo výběrového řízení proběhne na základě vyhodnocení přihlášek, které mají představit očekávané znalosti a kompetence uchazeče. Součástí přihlášky musí být vždy profesní životopis a krátký motivační dopis se zdůvodněním zájmu o tuto pozici.

Přihlášky prosím zasílejte v termínu do 7. července přes portál Jobs.cz.

Těšíme se na Vaše odpovědi!

Aktuality, Open science, Pracovníci | Tagged , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Přidejte se k nám na pozici Univerzitní specialist/ka open science pro podporu projektů OP JAK Návraty |

Hledáme do tandemu Asistenta/Asistentku ředitelky na zkrácený úvazek

Láká vás různorodá práce v oblasti administrativy, lidských zdrojů a komunikace? Chcete se podílet na chodu Ústřední knihovny UK – podpůrného a metodologického centra všech fakultních knihoven nejstarší české univerzity? Jste organizačně nadaní a přizpůsobíte se různým úkolům a situacím?

Pak možná právě vás hledáme na pozici Asistenta/Asistentky ředitelky na 0,5 úvazek do tandemu k stávající kolegyni.

Co bude náplní Vaší práce?

  • spolupráce na chodu kanceláře ředitelky Ústřední knihovny,
  • administrativní podpora – spolupráce na přípravě pracovněprávních dokumentů, evidence a výkazy externích spolupracovníků (DPP, DPČ), inventura a správa majetku a další,
  • správa elektroniky a dalšího vybavení knihovny,
  • udržování pořádku v zasedacích a školících místnostech a mytí nádobí (myčku máme),
  • komunikace mezi vedením Ústřední knihovny a ostatními kolegy/kolegyněmi,
  • vyzvedávání a donáška pošty mezi rektorátem a Ústřední knihovnou,
  • spolupráce na organizaci porad a akcí pořádaných knihovnou,
  • spolupráce na organizaci tréninkového týdne pro univerzitní knihovníky a knihovnice v rámci programu Erasmus+.

Jaké předpoklady byste měli mít:

  • SŠ vzdělání, VŠ vzdělání/případně právě probíhající VŠ studium výhodou – pozice je vhodná i pro absolventy/ky,
  • výhodou jsou i základní zkušenosti s personální administrativou (např. agenda DPP, DPČ) a souvisejícími činnostmi,
  • pravidelný rozvrh práce (lze upravovat flexibilně na určité období – např. rozvrh v semestru),
  • komunikační dovednosti,
  • organizační schopnosti – doložte prosím v životopise a motivačním dopisu,
  • počítačová gramotnost – znalost prostředí Microsoft Office (word, excel, powerpoint) – prověří několik drobných úkolů v aplikacích Microsoft 365 během osobního pohovoru,
  • znalost českého jazyka na úrovni rodilé/ho mluvčí/ho,
  • znalost anglického jazyka na komunikativní úrovni.

Co Vám nabízíme:

  • pracovní smlouvu na 0,5 úvazek na 1 rok, s vysokou perspektivou prodloužení,
  • 5 týdnů dovolené a 5 dalších dnů osobního volna a rozvoje,
  • předpokládaná nástupní mzda (dle doložených zkušeností, předpokladů a stupně vzdělání) 15-20 000 Kč při úvazku 0,5,
  • flexibilní pracovní dobu (home office velmi omezeně),
  • pracovní notebook, telefon, příspěvek na stravné, Multisport kartu a další zaměstnanecké benefity,
  • možnost zahraničního výjezdu v rámci programu Erasmus+ Staff Mobility,
  • přátelský pracovní kolektiv a kancelář na adrese José Martího 407/2, Praha 6.
  • nástup možný od od 1. 8. 2025 nebo po domluvě.

Součástí přihlášky musí být vždy životopis a krátký motivační dopis se zdůvodněním zájmu o tuto pozici. Na základě vyhodnocení zaslaných materiálů budou vybraní uchazeči následně pozváni do 2. kola řízení k osobním pohovorům.

Přihlášky k výběrovému řízení prosím zasílejte v termínu do středy 25. 6. 2025 přes portál Jobs.cz.

Těšíme se na Vaše odpovědi!

Aktuality, Pracovníci | Tagged , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Hledáme do tandemu Asistenta/Asistentku ředitelky na zkrácený úvazek |

Záznam webináře AI & e-zdroje

Záznam webináře AI & e-zdroje z 29.04.2025 je již k dispozici. Více o akci  
Aktuality | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Záznam webináře AI & e-zdroje |

Co dělat při překročení limitu studentů? / What to do if account has reached its student limit?

Stává se, že zaměstnanci při práci s Turnitinem narazí na hlášku „Aktuálně nemůžete zapsat tohoto studenta do svého kurzu, protože účet kurzu přesáhl početní limit studentů. Projděte si stránku týkající se statusu vašeho účtu nebo se informujte u administrátora účtu.“
Occasionally, when working with Turnitin, employees come across the phrase „You are currently unable to enroll this student in your class because the class‘ account has reached its student limit. Please consult your account status page or contact your account administrator for more information.“
Pokračujte..
Aktuality, Turnitin | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Co dělat při překročení limitu studentů? / What to do if account has reached its student limit? |