Facebookrssyoutube
A
A

Ústřední knihovna Univerzity Karlovy

Nové posily do týmu Ústřední knihovny

Nezařazené | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Nové posily do týmu Ústřední knihovny |

HLEDÁME: Metodik/Metodička e-learningu

Ústřední knihovna Univerzity Karlovy (UK) hledá nového kolegu/kolegyni do Centra pro podporu e-learningu (více o tomto oddělení).

  • Zajímáte se o nejnovější metody digitální podpory vzdělávání na vysokých školách?
  • Máte aktivní nebo pasivní zkušenost s e-learningem?
  • Chtěli byste v této oblasti pracovat na celouniverzitní, národní i mezinárodní úrovni?
  • Souhlasíte s tvrzením, že kvalita jedince se odvíjí od úspěchu celého týmu?
  • Souhlasíte s tím, že správná IT podpora je vždy připravena na to, že zákazník se ozve až ve chvíli, kdy zjistí, že systém nefunguje podle jeho představ, a chce řešení hned?

Pokud jste odpověděli 5x ANO, tak právě Vás hledáme na pozici Metodik nebo Metodička e-learningu. Pozice je vhodná i pro absolventy.

Co bude náplní Vaší práce?

  • podpora a helpdesk pro LMS Moodle UK a další e-learningové nástroje,
  • školení a individuální konzultace k e-learningovým nástrojům UK pro akademické pracovníky UK,
  • zapojení do interních projektů UK využívajících nástroje e-learningu,
  • zapojení do spolupráce UK v mezinárodní alianci 4EU+,
  • tvorba metodických podkladů a návodů,
  • spolupráce na mimořádných úkolech Centra pro podporu e-learningu.

Jaké předpoklady byste měli mít:

Minimální:

  • ukončené VŠ vzdělání, min. Bc. stupeň,
  • hlubší pracovní nebo osobní zkušenost s e-learningem,
  • lektorské zkušenosti,
  • komunikační a prezentační dovednosti,
  • znalost anglického jazyka alespoň na úrovni B2 – prověří krátká prezentace v angličtině na zadané téma v rámci osobního pohovoru,
  • pečlivost, ochota se učit novým věcem, trpělivost.

Výhodou:

  • znalost LMS Moodle, M365 Office nebo dalších e-learningových nástrojů,
  • doložitelné zkušenosti s týmovou prací,
  • zájem o dlouhodobou spolupráci.

Co Vám nabízíme:

  • pracovní smlouvu na plný úvazek na 1 rok (s možností prodloužení),
  • 5 týdnů dovolené a dalších 5 dnů osobního volna a rozvoje
  • předpokládanou nástupní mzdu (dle doložených zkušeností, předpokladů a stupně vzdělání) 40 000 – 50 000 Kč při úvazku 1,0,
  • flexibilní pracovní dobu, po zkušební době možnost občasné práce z domova,
  • účast na národních i mezinárodních konferencích s e-learningovými tématy,
  • přátelský pracovní kolektiv,
  • pracovní notebook, příspěvek na stravování, kartu Multisport, vzdělávací kurzy, slevy a výhody v univerzitních zařízeních a u externích partnerů univerzity a další Benefity
  • pracovní zázemí na adrese: Centrum Krystal, José Martího 2, Praha 6, nedaleko stanice metra Nádraží Veleslavín.
  • nástup možný ihned nebo dle dohody.

K problematice e-learningu na Univerzitě Karlově lze získat další informace na stránkách Centra pro podporu e-learningu: https://elearning.cuni.cz

První kolo výběrového řízení proběhne na základě vyhodnocení přihlášek a vypracování předem zadaného úkolu, který prověří požadované znalosti a kompetence. Součástí druhého kola řízení, tedy ústních pohovorů, bude i krátká prezentace na zadané téma v angličtině.

V případě Vašeho zájmu prosím zašlete Vaši přihlášku nejpozději v termínu do 6. 8. 2025 a přiložte Váš profesní životopis a krátký motivační dopis se zdůvodněním zájmu o tuto pozici. Odpovídejte výhradně prostřednictvím portálu Jobs.cz.

Aktuality | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem HLEDÁME: Metodik/Metodička e-learningu |

HLEDÁME: Obsahový správce digitální knihovny Kramerius UK

Vystudovali jste nebo jste studentem oboru knihovnictví, archivnictví či informační technologie? Máte alespoň základní znalost a přehled o možnostech a praktickém využití XML a XSLT a úskalích zpracování textových dat? Pak možná právě vás hledáme na pozici Obsahový správce digitální knihovny Kramerius UK do Oddělení repozitářů a digitalizace Ústřední knihovny Univerzity Karlovy (více o tomto oddělení).

Oddělení má ve své agendě provoz, správu a rozvoj Digitálního repozitáře UK, Repozitáře publikační činnosti UK a Digitální knihovny Kramerius UK. Částečně také zajišťuje správu dalších fakultních instalací systému digitální knihovny Kramerius: Kramerius 1. lékařské fakulty UK a Fakulty sociálních věd UK.

Co Vás čeká?

  • obsahová správa Digitální knihovny Kramerius UK,
  • příprava skenů pro optické rozpoznávání textu (OCR) a zpracování hotových výstupů z OCR pro další kroky v rámci digitalizačního workflow UK (nebudete přímo skenovat, to dělají jiní členové týmu),
  • tvorba a příprava digitální objektů pro jejich import do digitální knihovny v systému ProARC,
  • import digitálních objektů do Digitální knihovny Kramerius UK,
  • zajišťování nutných úprav a oprav (meta)dat v digitální knihovně a další administrátorské procesy proveditelné přes její administrátorské rozhraní,
  • zajišťování procesů pro dlouhodobé uchovávání digitálních objektů v systému ARCLib:
    •  příprava digitálních objektů pro import do tohoto systému,
    • správa digitálních objektů v tomto systému, čištění a oprava (meta)dat digitálních objektů,
    • převádění (meta)dat / formátové konverze skenů (ve spolupráci s IT správcem Digitální knihovny Kramerius UK), jak pro účely dlouhodobého uchovávání, tak pro účely zpřístupnění,
    • podíl na rozvoji digitalizačního workflow UK – automatizace a využívání moderních HW a SW nástrojů, rozšiřování portfolia digitalizačních služeb např. digitalizaci dalších forem dokumentů (zvukové nahrávky atp.),
  • řešení požadavků a chyb týkajících se digitalizace dokumentů, jejich zpřístupnění nebo jejich dlouhodobého uchovávání, např.:
    • organizace obsahu Digitální knihovny Kramerius UK (např. do dílčích virtuálních sbírek),
    • školení nových zaměstnanců digitalizačních pracovišť fakult a součástí UK,
    • administrace požadavků na zajištění terminálového přístupu k Digitální knihovně Kramerius UK na fakultě nebo jiné součásti UK.

Jaké předpoklady byste měli mít:

  • ukončený alespoň druhý ročník Bc. studia v oboru knihovnictví, archivnictví či informační technologie; znalost pravidel katalogizace / bibliografického popisu dokumentů – výhodou,
  • alespoň základní přehled o možnostech a praktickém využití XML a XSLT a úskalích zpracování textových dat; znalost nějakého programovacího jazyka – výhodou,
  • znalost angličtiny minimálně na úrovni B2,
  • schopnost analytického myšlení a abstrakce,
  • pečlivý a odpovědný přístup k práci.

Co Vám nabízíme:

Kromě možnosti pracovat v (stále ještě) mladém a přátelském kolektivu na prestižní české univerzitě, a to na plný či částečný úvazek (minimálně 0,5) s možností velké časové flexibility, nabízíme také:

  • finanční ohodnocení v rozmezí 35 000 – 45 000 Kč s možností dalšího osobního ohodnocení ve formě odměn, nástupní mzda dle výše úvazku, doložené praxe a prokázání znalostí a kompetencí pro pracovní pozici;
  • 5 týdnů dovolené a dalších 5 dnů osobního volna a rozvoje,
  • flexibilní pracovní dobu,
  • po zkušební době možnost částečné práce z domova,
  • pracovní zázemí na adrese José Martího 407/2, Praha 6, 162 00 (metro Nádraží Veleslavín).
  • služební notebook a telefon, příspěvek na stravování, kartu Multisport, slevy a výhody v univerzitních zařízeních a u partnerských organizací a další benefity
  • nástup možný od 1. září nebo dle dohody.

Zájemce prosíme o zaslání životopisu a motivačního dopisu, se zdůvodněním zájmu o tuto pozici, v termínu do 6. 8. 2025, a to prostřednictvím portálu Jobs.cz. Do 2. kola řízení, tedy k ústním pohovorům, budou uchazeči přizváni na základě vyhodnocení přihlášek.

Aktuality | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem HLEDÁME: Obsahový správce digitální knihovny Kramerius UK |

HLEDÁME: IT správce digitálních knihoven Kramerius UK

Máte zkušenost se správou informačních a databázových systémů? Operační systémy na bázi GNU/Linux Vám také nejsou cizí? A Vaše zkušenosti s XML, XSLT a Python jsou spíše pokročilé?

Pak možná právě Vás hledáme na pozici IT správce digitálních knihoven Kramerius UK do Oddělení repozitářů a digitalizace Ústřední knihovny Univerzity Karlovy (více o tomto oddělení)

Oddělení má ve své agendě provoz, správu a rozvoj Digitálního repozitáře UK, Repozitáře publikační činnosti UK a Digitální knihovny Kramerius UK. Částečně také zajišťuje správu dalších fakultních instalací systému digitální knihovny Kramerius: Kramerius 1. lékařské fakulty UK a Fakulty sociálních věd UK.

Co bude Vaším úkolem?

  • zajistit plynulý chod a postupný rozvoj digitálních knihoven UK, provozovaných v českém open source systému Kramerius, open source systému ARCLib a open source systému ProARC,
  • zajistit chod a rozvoj automatizace procesů v rámci digitalizačního workflow UK od naskenování tištěných dokumentů do momentu nahrání digitálního objektu do digitální knihovny Kramerius UK a systému ARCLib,
  • pomáhat řešit technické potíže uživatelů (z řad zaměstnanců UK, ale i studentů či veřejnosti) s některým z výše uvedených systémů,
  • pomáhat řešit technické aspekty obsahové správy výše uvedených systémů: – řešit potíže s nastavením uživatelských oprávnění na úrovni souborové systému; – konfigurace jednotlivých systémů, provozovaných v docker kontejnerech; – drobný vývoj SW pro potřeby automatizovaných oprav (meta)dat digitálních objektů, formátové konverze a reportingu statistik apod.,
  • zastupovat UK na schůzkách vývojového týmu systému Kramerius a dalších odborných akcích týkajících se problematiky digitální knihoven a digitalizace.

Jaké předpoklady byste měli mít:

  • VŠ vzdělání, min Mgr./Ing. (vzdělání v knihovnickém, informačním nebo IT oboru výhodou)
  • zkušenosti se správou informačních a databázových systémů obecně; zkušenosti se správou systémů Kramerius nebo ProARC jsou výhodou,
  • zkušenosti se správou operačního systému na bázi GNU/Linux,
  • pokročilou znalost programovacího jazyka Python; zkušenosti s programovacím jazykem Javascript / Typescript a frameworkem Angular výhodou,
  • pokročilou znalost práce s XML a XSLT, obecně se zpracováním textových dat,
  • znalost angličtiny minimálně na úrovni B2,
  • schopnost analytického myšlení a abstrakce,
  • iniciativní a zodpovědný přístup k práci.

Co Vám nabízíme:

Kromě možnosti pracovat v (stále ještě) mladém a přátelském kolektivu na prestižní české univerzitě, a to na částečný úvazek (0,5 – 0,75 FTE) s možností velké časové flexibility, nabízíme také:

  • finanční ohodnocení v rozmezí 40 000 – 55 000 Kč při úvazku 0,75, s možností dalšího osobního ohodnocení ve formě odměn; nástupní mzda dle doložené praxe a prokázání znalostí a kompetencí pro pracovní pozici,
  • 5 týdnů dovolené a dalších 5 dnů osobního volna a rozvoje,
  • flexibilní pracovní dobu,
  • po zkušební době možnost částečné práce z domova,
  • bohaté možnosti osobního i profesního vzdělávání,
  • pracovní zázemí na adrese José Martího 407/2, Praha 6, 162 00 (metro Nádraží Veleslavín).
  • služební notebook a telefon, příspěvek na stravování, kartu Multisport, slevy a výhody v univerzitních zařízeních a u partnerských organizací a další benefity: https://cuni.cz/UK-9945.html
  • nástup možný od 1. září nebo dle dohody.

Zájemce prosíme o zaslání životopisu a motivačního dopisu, se zdůvodněním zájmu o tuto pozici, v termínu do 6. 8. 2025, přes portál Jobs.cz

Do 2. kola řízení, tedy k ústním pohovorům, budou uchazeči přizváni na základě vyhodnocení přihlášek.

Aktuality | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem HLEDÁME: IT správce digitálních knihoven Kramerius UK |

JSTOR AI Research Tool + webinář

JSTOR AI Research Tool je od 1. července součást předplatného Univerzity Karlovy. Tento interaktivního nástroj využívá umělou inteligenci, aby Vám usnadnil prohlížení databáze JSTOR. Registrujte se na webinář 24. července, ve kterém se dozvíte, jak s nástrojem pracovat.

Aktuality | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem JSTOR AI Research Tool + webinář |