Facebooktwitterrssyoutube
A
A

Ústřední knihovna Univerzity Karlovy

Ohlasy na přednášky k didaktice e-learningu

V druhé půlce června 2019 zorganizovalo Centrum pro podporu e-learningu ÚK a Centrum celoživotního vzdělávání dvoudílný cyklus přednášek se společným tématem didaktika e-learningu. Nejprve byla v programu přednáška Dr. Rohlíkové s názvem Didaktika e-learningu a o týden později přednáška MUDr. D. Rajdla nazvána Tři zásady efektivního e-learningu. Prezentace jsou ke stažení na našich stránkách podpory.

O obě přednášky byl mezi akademiky poměrně velký zájem. Zelená posluchárna s kapacitou 40 osob byla téměř plně obsazena. Účastníkům obou přednášek jsme rozeslali zpětnovazební dotazníky, abychom získali jejich názor na obsah přednášek, relevanci pro jejich profesi a kvalitu organizace. Také jsme chtěli získat inspiraci a náměty pro témata akcí chystaných do budoucna.

Hodnocení atraktivity obsahu přednášky Dr. Rohlíkové se pohybovalo v rozsahu vynikající až dobrý, přičemž 85 % účastníků bylo názoru, že obsah byl přinejmenším velmi dobrý. Obsah druhé z přednášek shledalo 100 % účastníků jako přinejmenším velmi dobrý. Pro nás uspokojivé bylo hodnocení přednášek z hlediska relevance s praxí, jelikož více než 70 % účastníků hodnotilo obsah přednášek jako relevantní pro jejich práci. Ohlasy na úroveň organizace byli v obou případech velice pozitivní.

Ohlasy na přednášku Dr. Rohlíkové
Na přednášce Dr. Rohlíkové účastníci oceňovali, že jim poskytla výborný přehled, seznámení se současnými trendy, návod, jak tvořit online kurzy a přinesla konkrétní tipy pro výuku pomocí e-learningu. Mezi nedostatky se vyskytly připomínky, že přednáška byla příliš zaměřená na Moodle, příliš hutná a těžko srozumitelná pro začátečníky.

Ohlasy na přednášku MUDr. Rajdla
Tato přednáška byla publikem přijata také velmi pozitivně, téměř žádné připomínky k obsahu přednášky se nevyskytly. Vystoupení MUDr. Rajdla bylo hodnoceno jako dobře strukturované, velmi přínosné, podané poutavou formou s aktivním zapojením účastníků. Jeden z účastníků rovněž vyzdvihl, že Dr. Rajdl představil širokou škálu e-learningových nástrojů. V některých z názorů zazněla obava z velké technické náročnosti.


Z odpovědí publika obou proběhlých přednášek vyplývá, že největší zájem je o přednášky na tato témata:

  1. Jak oživit online kurz
  2. Specifika a nároky studenta 21. století
  3. Autorské právo a e-learning
  4. Webináře

Těmito názory se necháme inspirovat při pořádání dalších akcí.

E-learning, Vzdělávání and tagged , . Post.